Onze schepen

Ms Presto

Bouwjaar:
2008
Tonnage/teu:
2912 ton  208 teu
Voortstuwing:
Conventioneel
Boegschroef:
2 x kanalensysteem

 

Het ms Presto is door Duplo Shipping in 2008 aangekocht. Het schip vaart op dit moment in vaste charter voor TMZ logistics in de North West corridor. De Presto heeft een uitstekend onderwaterschip waardoor hij erg weinig energie verbruikt per vervoerde eenheid. Dit in combinatie met de dubbel uitgevoerde boegschroef geeft ons de bedrijfszekerheid die wij graag aanbieden aan onze opdrachtgevers.

Ms Prisa

Bouwjaar:
2005
Tonnage/teu:
2912 ton  208 teu
Voortstuwing:
hybride/diesel elektrisch en conventioneel
Boegschroef:

2 x stuurrooster

Het ms Prisa is in 2011 aan de vloot toegevoegd en vaart sinds die tijd in vaste charter voor MCS bv uit drachten. De Prisa beschikt over een uitgebreid ballast systeem wat vanuit het stuurhuis bedienbaar is en waarmee er 1200 ton ballast gezet kan worden met een droog laadruim. Op de huidige route naar Groningen neemt dit schip door deze ballast mogelijkheid 33% meer containers mee dan een conventioneel schip met dezelfde afmetingen. Dit om een aantal vaste lage bruggen te kunnen passeren .

In 2016 heeft Duplo Shipping geïnvesteerd in een hybride voortstuwing voor het ms Prisa. Er is een permanent magneet elektromotor geplaatst rond de schroef as. Samen met de generatoren die aan de nieuwste milieu eisen voldoen verzorgen zij voor 95% de voortstuwing van het schip. Hierdoor heeft het schip een brandstofbesparing van 15% en uitstoot als co2 behoorlijk gereduceerd.

Ms Pronto

Bouwjaar:
2008 / 2009
Tonnage/teu:
3275 ton 206 teu
Voortstuwing:
hybride/diesel elecktrisch en conventioneel
Boegschroef:
2 x stuurrooster

 

Het ms Pronto is onze nieuwste aanwinst!

In 2024 hebben wij dit schip aan onze vloot toegevoegd. Het schip zal net als de ms Prisa een lijndienst onderhouden voor MCS bv uit drachten. Ook dit schip beschikt over een uitgebreid ballast systeem wat vanuit het stuurhuis bedienbaar is. Op de huidige route naar Groningen neemt dit schip door deze ballast mogelijkheid 33% meer containers mee dan een conventioneel schip met dezelfde afmetingen. Dit om een aantal vaste lage bruggen te kunnen passeren .